Pravidla objednávání pacientů k vyšetření a terapii
Tento materiál je vyvěšen v čekárně Psychosociálního centra a řídí se jím režim objednávání pacientů k vyšetření u lékařů a psychologů centra.
Vážená paní, vážená slečno, vážený pane,
předkládáme Vám „Pravidla objednávání pacientů k vyšetření a terapii“. Vytvořili jsme níže popsaný objednací systém proto, abychom zkvalitnili organizaci našich zdravotnických služeb. Chceme především omezit dlouhé čekání v často přeplněné čekárně, které je nepříjemné jak pro pacienty, tak i pro nás, kteří pak pracujeme v časové tísni a pod psychickým tlakem. Níže popsaná pravidla mohou někomu znít příliš striktně, my však věříme, že v konečném důsledku ušetří Váš čas a zlepší podmínky pro péči, kterou Vám poskytujeme. Máme zájem na tom, abyste se v našem zařízení cítili příjemně, a chceme pro to udělat maximum. Prosíme Vás proto, abyste se snažili níže popsaná pravidla dodržovat, a i my slibujeme, že se budeme snažit o totéž.
Prim.MUDr. Juraj Rektor za kolektiv Psychosociálního centra
Pravidla:
- Objednávání pacientů organizují zdravotní sestry centra.
- Pacienti jsou objednávání na konkrétní den a čas.
- Objednaný pacient má přednost před neobjednaným.
- Absolutní přednost mají krizové stavy – tj. přednost i před objednanými pacienty. Řešení nenadálé situace (např. vyšetření pro nemocnici) může způsobit posun v časovém harmonogramu.
- Čas objednání je podstatný, ale může být ovlivněn délkou vyšetření předchozího pacienta.
- Nedodrží-li pacient čas objednání, ztrácí právo na přednostní pořadí, budeme se však snažit vyšetřit jej dle možností ještě týž den.
- Recept bez vyšetření lékařem je vydáván jen ve výjimečných a odůvodněných případech. Lékař by zásadně neměl vydat recept, aniž pacienta vyšetří.
- Za nové vystavení propadlého receptu nebo jeho ztráty účtujeme 50 Kč.
- Nemůže-li pacient dodržet termín objednání, měl by to včas (tj. minimálně 24hodin předem) osobně nebo telefonicky oznámit zdravotním sestrám a zároveň se u nich přeobjednat.
- Naše práce je striktně vázaná na čas. Nepřijde-li klient na objednané vyšetření či terapii, dochází k neuhrazeným prostojům. Proto u opakovaného nedodržení termínu objednání bude uhrazení prostoje klientem podmínkou pokračování vyšetření či terapie. Za tímto účelem vybíráme v takových případech (tj. nedodržení termínu objednání) zálohu 500 Kč. Ta je vratná, pokud pacient další termín objednání dodrží.
Doporučení:
- objednejte či přeobjednejte se včas - alespoň 4 týdny předem. Počítejte s tím, že termíny kontrol jsou v nejbližším období obsazeny!
- k objednání či k přeobjednání můžete využít telefonu. Vyřizujte je se setrou, nikoliv s lékařem.
- předejděte situacím, kdy se dostáváte do časové tísně kvůli nedostatku léků. Včas si je spočítejte a objednejte se pak s dostatečným předstihem
- v dnešní době komunikací je snadné nás informovat o zpoždění či nemožnosti dodržet termín. Zabráníte tak zbytečným prostojům a my můžeme vyšetřit místo vás jiného pacienta.
- Prosíme, nevolejte nám v době konání provozní porady týmu ve čtvrtek mezi 12-14 hodinou. V té době je uzavřena i čekárna centra.
Kontakty:
Telefon: 581209622, 581204437, 581204438, 733125733 (lze i SMS), 736750308 (nelze SMS!)
E-mail: